Met verspakketten als aanvulling op ons assortiment gesneden groente en fruit spelen we in op de groeiende behoefte van consumenten aan gemak, inspiratie en gezondheid. Verspakketten zijn enorm populair; vier op de tien huishoudens koopt wel eens een verspakket en dit aantal stijgt iedere maand. Consumenten zijn blij met de eenvoudige en gezonde recepten en het gemak van de gepaste hoeveelheid ingrediënten in een doos.
Voor al onze verspakketten geldt dat ze voldoen aan een Nutri-Score A of B wanneer de maaltijd bereid wordt volgens de beschrijving op de verpakking. Nutri-Score is het voedselkeuzelogo dat aangeeft hoe gezond een product binnen een productgroep is. Er worden positieve punten gegeven voor de hoeveelheid eiwit, vezels, fruit, groente, peulvruchten en noten en negatieve punten voor de hoeveelheid calorieën, suikers, verzadigd vet en zout. De Nutri-Score geeft met kleuren en letters een totaalscore van een donkergroene ‘A’ voor een gezonde keuze en een rode ‘E’ voor een ongezonde keuze.
Het verspakketten-team van Hessing Supervers heeft de afgelopen maanden heerlijke recepten ontwikkelt, de beste ingrediënten bij elkaar gezocht en het systeem voor samenstellen en inpakken opgezet. Zo rollen we nu in onze speciale verspakketten productielocatie in Zwaagdijk dagelijks vele verspakketten van de band.
De consument heeft behoefte aan een breed aanbod van verspakketten; op dit moment liggen er twintig verschillende pakketten in de winkel. Het ontwikkelingsproces voor nieuwe recepturen loopt continue door. Er komen steeds weer nieuwe maaltijden, passend bij het seizoen. Zo kunnen we consumenten op elk moment inspireren en verrassen met nieuwe makkelijke, lekkere en gezonde maaltijden.